Assalamualaikum.

Abang Long Fadzil Bantu Isteri Selesaikan Masalah Bengkak Susu

Alhamdulillah. Syukur atas nikmat Allah.

Hari ni Lynd nak kongsi testimoni Abang Long Fadzil sebagai pengguna Shaklee.

Jangan salah faham. Ini bukan abang long yang di popular tu tau.

Apa yang menarik mengenai En Fadzil ni?

Asalnya beliau mencari supplemen yang boleh membatu mengurangkan masalah bengkak susu.

Masalah bengkak susu berpunca apabila susu tidak keluar dari payudara dan semasa dalam pantang susu ibu dihasilkan non-stop.

Jadi apabila susu tak boleh keluar yang mungkin berpunca dari saluran puting tersumbat atau hormon yang terlibat dalam proses pengeluaran susu tidak berfungsi dengan baik, maka berlakulah masalah bengkak susu.

Masalah bengkak susu selain menyebabkan kesakitan pada payudara, ia juga boleh menyebabkan ibu dalam pantang demam.

Lynd pernah mengalaminya 1 ketika dulu.

Ya Allah sakit dan menggigil sejuk sampai demam. Nasibaik lah Awatif jenis senang dijaga dalam pantang jadi takder lah jadi penambah stress.

kurangkan-bengkak-susu

Untuk mengurangkan masalah bengkak susu, Lynd cadangkan pengambilan LECHITIN kerana ia dapat membantu melancarkan pengeluaran susu ibu.

kalsium-untuk-tulang-retak

Dan En Fadzil terus berminat mencuba produk Shaklee yang dapat membantu merawat masalah tulang retak yang dialaminya.

Supplemen yang dicadangkan untuk masalah tulang retak adalah OSTEMATRIX.

Dan alhamdulillah. En Fadzil merasi kesan yang positif iaitu

  • Kebas kaki berkurangan
  • Tulang retak menjalani proses penyembuhan yang cepat
  • Tidur lebih lena.

Alhamdulillah. Tiada yang lebih menggembirakan selain dari dapat membantu orang ramai dalam menyelsaikan masalah mereka bersama rangkaian produk Shaklee.

————————————————————————

Saya Haslinda, pengguna Set Kesuburan Shaklee, Set Berpantang Shaklee, Set Kehamilan dan Set Penyusuan Shaklee.

Ingin mendapatkan rangkaian produk Shaklee / ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Untuk sebarang  pesanan dan info lanjut hubungi :

Haslinda (Lynd)

Contact No : 019 – 603 8353

Facebook Page : Vitalynd Health and Beauty

Facebook Personal : Haslinda Lynd

Pengedar Shaklee Klang / Shah Alam / Puncak Alam

Menyediakan Perkhidmatan Cash On Delivery (COD) dan Penghantaran Setiap Hari.

Cara Elak Kekejangan Semasa Hamil

** Elakkan duduk atau berdiri dengan kaki bersilang dalam masa yang lama

** Regangkan betis pada waktu siang dan sebelum tidur

** Gunakan kasut atau selipar yang selesa

** Pusingkan buku lali lebih kerap semasa anda berehat

** Banyakkan berjalan atau pergerakan melainkan jika mendapat nasihat dari doktor untuk kurangkan pergerakan

** Elakkan terlalu penat dan baring mengiring ke sebelah kiri untuk menggalakkan kitaran darah dalam badan.

** Pengambilan air yang mencukupi semasa singa hari

** Mandi air suam sebelum tidur

** Ada kajian menunjukkan pengambilan potassium dan magnesium dapat mengurangkan risiko kekejangan.

Satu cara mudah yang Lynd Amalkan untuk mengurangkan risiko kekejangan adalah pengambilan Ostematrix Shaklee

Lebih Info mengenai Ostematrix Shaklee

Ostematrix2

Haslinda Lynd

Contact No : 019 – 603 8353

Facebook Page : Vitalynd Health and Beauty

Assalamualaikum Canteks dan Sihat.

Bulan February 2015 agak special untuk pengamal supplement Shaklee. Sebabnya Promo February Banyak Sangat.

Tapi yang paling best adalah untuk pengguna Set Kehamilan  / Set Berpantang dan Set Menyusu Shaklee.

Sebab 2 promo ini so Promo Set Kehamilan Shaklee pun berjalan secara tak langsung.

Slide3

Ok. Mesti ada yang tanya

Kalau taknak beli 6 botol boleh ke dapat harga promosi?

Boleh.

Berapa banyak penjimatan sempena promosi ni?

Jom Kita tengok apa yang Vitalynd.Com tawarkan.

Promo Set Kehamilan Shaklee

Set Kehamilan

Harga Set Asas Kehamilan Shaklee

Vitalea + B-Complex + SR Vitamin C + Ostematrix = RM 296

Promo Set Kehamilan Shaklee

Harga Untuk February 2015  =

Rm 267 (Termasuk Pos)

Harga ini hanya di Vitalynd.Com Sahaja.

Harga Set Asas Berpantang Shaklee

Vitalea + B-Complex + SR Vitamin C + Ostematrix + Zinc = RM329

Harga Untuk February 2015  =

Rm 300 (Termasuk Pos)

Harga ini hanya di Vitalynd.Com Sahaja.

So jangan lepaskan peluang terutama untuk simpan stok Ostematrix kerana 1 botol Ostematrix adalah untuk kegunaan 1 bulan. So boleh simpan untuk kegunaan beberapa bulan.

Jangan Lepaskan Peluang Ini.

Hubung Sekarang

Haslinda Lynd

Call / WhatApps / SMS : 019 – 603 8353 

COD : Klang / Shah Alam / Puncak Alam

Assalamualaikum Sihat Canteksss..

Great day for me today.

Ada beberapa sebab tapi sume yang “sebab” tu macam ada sama tema pulak.

Vitalynd Set Sendi

Hari ni deliver Set Sendi Shaklee. Officemate saya ni dulu ada masalah lutut siap kena bertongkat gi keje. Then 1 hari ni dia tanya saya

“Ko jual Shaklee eak, akak nak AJHT, ada stok tak? Sebab anak akak beli AJHT ngan kawan dia Alhamdulillah lepas ambil tu akak dah tak payah pakai tongkat dah”

Wahhh.. masa tu memang best la sebab dapat testimoni baru untuk AJHT. Then hari ni dia repeat order lagi siap tambah Ostematrix.

Katanya suami dia suka Ostematrix sebab sakit-sakit badan hilang bila ambil Ostematrix.

Terus teringat suami saya, 2-3 malam lepas tanya

“Ma, ada ostematrix tak? Letak mana?”

Terus saya toleh laju-laju macam tak caya lak laki aku ni “mintak” supplemen.

Biasanya kena “hulur” baru lah nak makan. Rupanya  2-3 kali saya bagi dia makan ostematrix bila dia ngadu sakit badan dia rasa kesannya. Katanya lepas bangun tido rasa lega badan.

Hehehehehe.. Alhamdulillah.. Dari ambil ubat-ubatan baik amik supplemen.

Then kejap tadi kitorang ada kelas online tajuk “Kelebihan OsteMatrix Berbanding Tablet Kalsium Lain Di Pasaran”

Sharing info secara santai mengenai pil kalsium.

Rupanya Pil Kalsium Merbahaya.

Yes.. MERBAHAYA..

Jika tanpa unsur Vitamin D dan Magnesium.

Sebab kebanyakkan pil kalsium yang ada kat pasaran hanya mengandungi unsur Kalsium sahaja. Dan saya baru tahu tanpa Vitamin D dan magnesium, kalsium takkan diserap ke dalam tulang tapi akan kekal berada dalam salur darah dan bahagian badan yang lain. Fenomena ni dipanggil “mendapan kalsium”.

So pengambilan kalsium perlu hati-hati kerana bagi pesakit jantung, strok or diabetis kadang-kadang tak memberi sebarang perubahan dan kadang-kadang makin teruk sebab pil kalsium merbahaya sebab tak dapat diserap.

Kalsiumkan patutnya untuk kesihatan tulangkan so kalau kalsium tak diserak ke tulang apa guna ambil kalsium?

Baikkkkk.. ilmu baru malam ni.

Kenapa bila ambil osteMatrix pembuangan kita lancar? Apa kaitannya kalsium dan sistem pembuangan?

Rahsianya ada di Magnesium.

Magnesium yang berperanan melegakan otot dalam usus yang membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar. Rupa-rupa magnesium membantu penyerapan air ke kolon supaya najis lebih lembut so pembuangan lancar.

Ostematrix2

Jadi kalau nak pilih atau nak ambil pil kalsium or even susu pun kena pastikan unsur-unsur pelengkap kalsium pun ada kalau tak tulang tu dibina macam konkrit tanpa simen.

Atau tak payah pening-pening ambil OsteMatrix Shaklee ni.

Great day dengan ilmu-ilmu pengetahuan baru. Best.

Ok.. time to sleep.. sebelum tidur ambil OsteMatrix 4 biji dulu (4 biji  = 1000mg = Keperluan kalsium untuk wanita sehari)

Takut wehhhh cramp masa tidur macam pregnant sebelum ni.

Selamat malam canteks semua.

Assalamualaikum..

Psssttt..pssstttt.. ramai malu nak mengaku yang kalau kita mengalami masalah sembelit.

Dah la seksa semasa membuang, kalau tak betul-betul habis memang membawa ke sepanjang hari perut tak selesa.

Antara Punca masalah sembelit :

1. Kekurangan air yang mencukupi dalam badan.

2. Kekurangan pengambilan serat dalam diet harian.

3. Tabiat suka menahan membuang air besar (Tahu tak bila kita tahan, toksin / air diserap kembali dalam badan tu yang najis kita mengeras dan susah nak keluar. Dan tak best toksin tu akan meracuni badan kita balik)

4. Perubahan hormon semasa hamil / peningkatan usia.

Cara Mengatasi  Sembelit :

1. Pengambilan air antara 2 – 3 Liter sehari.

2. Pengambilan serat yang mencukupi (Buah-buahan / Sayur-sayuran)

3. Jadikan membuang air besar satu rutin konsisten masa yang sama. Samada waktu pagi / petang. Jangan tahan.

Shaklee juga mempunyai rangkaian produk yang boleh membantu masalah sembelit.

Sembelit

Ostematrix

  • merupakan sumber Kalsium Utama dalam rangkaian produk Shaklee.
  • Sesuai diambil oleh wanita hamil yang mengalami masalah sembelit dan memerlukan bekalan Kalsium yang mencukupi.
  • Pengambilan 4 biji sebelum tidur setiap hari akan melancarkan pembuangan pada keesokan hari.

Lebih info mengenai Ostematrix

Herbalax

  • Menjadi pilihan untuk pengguna yang mempunyai masalah sembelit yang teruk.
  • Kesannya boleh dirasai selepas 6-8 jam pengambilan.
  • Fungsinya dalam membersihkan usus dengan berkesan menjadi pilihan kebanyakkan pengguna yang memang betul-betul mahu fokus pada masalah sembelit.
  • Tidak disarankan diambil setiap hari kerana kesannya yang agak kuat walaupun tidak menyebabkan sakit perut.

Alfalfa Complex

  • Menjadi pilihan untuk orang yang ingin menikmati 1001 khasiat jamu moden ini.
  • Bertindak secara lembut pada usus berbanding Herbalax.

Lebih Info mengenai ALFALFA

contact-icon

Wanita Hari Ini.
 
Tidak kisah la apa peranan anda..
Ibu..
Isteri..
Suri Rumah..
Anak Dara..
Ibu Bekerjaya..
 
Wanita menjadi tonggak keluarga..
Oleh itu wanita harus sentiasa sihat dan cergas..
Dalam waktu yang sama, wanita perlu mengekalkan kecantikan dalaman dan luaran demi orang-orang tersayang dan kepuasan diri.
 
Jom tengok supplement cadangan untuk wanita tersayang.
 
  •  Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
  • · Meningkatkan kesuburan.
  • · Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
  • · Membantu dalam menangani menopause.
  • · Menguatkan kuku & rambut.
  • · Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
  • · Membantu menangani ekzema.
  • · Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
  • · Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
  • · Menguatkn immuniti badan.
  • · Mempelahankn process penuaan.
  • · Mengawal kolesterol.
  • · Bagus untuk saraf. 
 
 
Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.
 
Fungsi EPA
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi                
 
Tugas DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mencegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kanser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan
Antara manfaat Ostematrix

  • Membantu dalam pembentukan tulang & gigi yg sihat.
  • Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh).
  • Memulihkan kekejangan, kebas – kebas, sakit tulang belakang & simpul biawak (bagi preggy mommy).
  • Meringankan stress – mengelakkan gejala mudah meradang & murung.
  • Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada tahap yg normal.
  • Meringankan sakit ketika haid. (Kelancaran saraf & pengecutan otot memerlukan kalsium yg mencukupi. Dengan kalsium yg cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air)
  • Membantu kekal bertenaga & bersemangat walapun sibuk dengan urusan seharian (terutama bagi mereka yg bekerja)
  • Membantu masalah gastrik.
  • Membantu dalam pengurusan badan.
  • Membantu dalam mengatasi sembelit.
Kelebihan Ostematrix
 
  • Selain dari utk tulang & gigi, kalsium juga berfungsi:
  • Mengekalkan tekanan darah yg normal.
  • Membantu pengecutan otot & saraf.
  • Membantu mengurangkan sindrom PMS seperti kekejangan, kembung, moody. Amat sesuai bagi wanita yg selalu berhadapan masalah bila didatangi haid.
 
Lebih awal wanita menjaga kesihatan dengan pengambilan supplemen lebih besar langkah pencegahan bermula.
 
Hubungi Saya 
Pengedar Shaklee Anda
 
Haslinda (Mama Lynd)
SID : 1090071
Sms / Wassap / Call : 0196038353
 
 
 
April 2014 


Kini giliran promosi OsteMatrix Shaklee
Bukan sekadar Kalsium.

Promosi beli 6 percuma 1
Mahu lebih untung.
Dengan pendaftaran serendah Rm 75, anda layak mendapatkan semua rangkaian produk Shaklee dengan harga 20-30% lebih jimat.

Dapatkan maklumat lanjut mengenai OSTEMATRIX SHAKLEE

DISINI

Hubungi Saya
Shaklee Distributor Anda

Haslinda (Mama Lynd)
SID : 1090071
Wassap / Sms / Call : 0196038353
Email : sitinorhas_linda@yahoo.com

Kurangkan komplikasi semasa meneran

Oleh NIZHA PERIASWAMY
nizha.periswamy@kosmo.com.my



APABILA bercakap mengenai kepentingan kalsium, kebanyakan daripada kita sering kali merujuk zat itu hanya untuk kanak-kanak sebagai sumber tumbesaran tulang.
Bagi orang tua pula, ia penting bagi mengelakkan pereputan tulang. Jarang sekali orang muda atau yang berada di usia pertengahan mengambil berat mengenai pengambilan kalsium dalam struktur diet harian mereka.
Selain diperlukan golongan dewasa yang aktif, tahukah anda bahawa kalsium adalah zat yang amat penting bagi ibu-ibu hamil? Kekurangan pengambilan kalsium atau kealpaan dalam memberi tumpuan terhadap zat kalsium sebenarnya boleh menyebabkan komplikasi semasa meneran saat-saat melahirkan anak. Lebih buruk, kesannya akan berterusan sehingga usia tua.
“Saya terkejut apabila ada doktor yang tidak mempraktikkan pemberian pil kalsium kepada ibu-ibu mengandung ketika membuat pemeriksaan bulanan. Kalsium dilihat sebagai satu zat yang amat penting di samping zat besi, folik, potasium dan lain-lain,” kata pembuka Pakar Obstetrik dan Ginekologi Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya (PPSDSJ), Dr. Delilah Ahmad.
Beliau yang mahu semua ibu hamil tidak memandang remeh keperluan kalsium juga berharap agar golongan suami turut mengambil peranan mengingatkan pasangannya.
Apabila berjumpa doktor dalam sesi pemeriksaan, pasangan dinasihatkan agar jangan segan untuk meminta pil kalsium di samping mengamalkan diet tinggi zat kalsium.
“Sebanyak 75 peratus ibu-ibu hamil tidak mengambil keperluan kalsium yang mencukupi dan ketidaksedaran ini akan memberi kesan kepada mereka khususnya pada semester ketiga mereka mengandung dan saat-saat melahirkan anak,” kata beliau.
Jelas Delilah, ibu hamil lazimnya memerlukan 1,200 hingga 1,300 miligram kalsium sehari iaitu tambahan 300 hingga 500 miligram zat yang diperlukan orang dewasa.

IBU hamil perlu sentiasa memastikan kesihatan tulang.


Ia bermakna seseorang itu perlu mengamal pengambilan susu segar sebanyak satu liter setiap hari. Delilah yakin, ibu-ibu sekarang kurang mengamalkan pengambilan susu, sama ada tidak meminatinya atau ada pula yang mempunyai masalah tidak boleh bertoleransi dengan laktosa.
“Jika ibu-ibu hamil ini tidak suka mengambil susu, saya percaya terdapat banyak susu berperisa di pasaran khas untuk mereka. Pengambilan keju, dadih dan makanan yang berkaitan dengan susu juga boleh diamalkan bagi menggantikan susu.
“Selain produk tenusu, ibu-ibu hamil boleh mengambil makanan pejal yang tinggi zat kalsium termasuk sayur-sayuran, buah-buahan dan ikan bilis, salah satu makanan yang mempunyai kandungan kalsium paling tinggi,” katanya.
Diet sumber asli
Kata Delilah, walaupun ibu-ibu itu dibekalkan dengan pil kalsium, mereka tetap perlu mengamalkan diet sumber asli seperti yang di senaraikan itu.
Kalsium yang diambil itu amat berguna untuk kekuatan tulang khususnya bagi ibu-ibu yang memerlukan zat tersebut bagi kekuatan menanggung berat bayi secara fizikal.
Selain itu, kalsium juga penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan untuk merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi.
“Banyak penyelidikan dan kajian, atau lebih tepat kira-kira 14 kajian yang disenarai dalam Jurnal Persatuan Perubatan Amerika mendapati kalsium yang tidak mencukupi meningkatkan risiko praeklampsia iaitu gejala tekanan darah tinggi,” terang Delilah.

PARA ibu yang tidak boleh bertoleransi dengan laktosa disaran mengambil suplemen kalsium sebagai ganti.



Keadaan itu dikatakan berlaku selepas 20 minggu kehamilan bersama dengan masalah lain. Difahamkan juga pra-eklampsia berpotensi membawa maut bagi ibu dan bayi akibat kenaikan tekanan darah tinggi.
Secara amnya, kalsium yang sedia dimiliki ibu akan diserap oleh bayi semasa dia membesar terutamanya dalam proses pembentukan tulang. Kesan paling ketara adalah ibu hamil akan kekurangan kalsium pada jumlah yang besar khususnya di akhir tempoh kehamilan.
Kegagalan menggantikan kalsium yang diserap oleh bayi boleh menyebabkan ibu-ibu itu kehilangan gigi pada usia yang lebih muda daripada sepatutnya. Mereka juga berisiko tinggi menghidap osteoporosis.
“Mereka yang mempunyai ketumpatan jisim tulang yang sangat rendah akibat kekurangan kalsium dan berat tulang yang kecil berpotensi besar mengidap osteoporosis dan pada kadar lebih cepat.
Untuk mengesan jisim dan densiti tulang, mereka boleh membuat pemeriksaan di hampir semua klinik umum,” katanya yang turut mencadangkan agar pemeriksaan itu dilakukan sebagai langkah memahami lebih lanjut keadaan tulang badan.
Kehilangan kalsium
Kehilangan kalsium dalam kalangan ibu hamil secara relatif lebih banyak iaitu sekitar tiga hingga 10 peratus berbanding wanita menopaus yang kehilangan satu hingga tiga peratus.
“Itupun sudah dikira banyak. Bayangkan dengan kehilangan lebih tujuh peratus? Kehilangan ini berpunca daripada permintaan yang tinggi terhadap kalsium oleh bayi,” terang Delilah.
Jika ada orang yang berpendapat pengambilan kalsium boleh dikurangkan selepas beranak, itu juga satu tindakan yang salah.

IKAN bilis adalah sumber kalsium paling utama, mudah didapatkan dan senang diintegrasi dalam sajian seharian.


Sebenarnya, ibu-ibu khususnya yang menyusukan anak perlu terus mengekalkan pengambilan kalsium pada kadar yang sama. Kalsium diperlukan untuk mengiringi proses merehatkan otot rahim yang mengecut semula mahupun sewaktu kedatangan haid.
“Selian itu, pengambilan kalsium yang secukupnya didapati boleh mengelakkan masalah kekejangan sewaktu proses bersalin.
“Kekurangan zat itu juga boleh mengakibatkan masalah kesejukan dan kekejangan pada bahagian kak. Kekejangan yang berlaku itu boleh mengganggu emosi ibu selain proses bersalin itu sendiri,” kata beliau merujuk kepada komplikasi yang paling digeruni ibu-ibu hamil.
Oleh yang demikian, Delilah menasihati ibu-ibu yang merancang hamil, sedang hamil mahupun yang sudah melahirkan anak supaya mengekalkan mengambil kalsium sama ada berbentuk suplemen mahupun daripada sumber semula jadi.



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0128&pub=Kosmo&sec=Pesona&pg=ps_01.htm#ixzz2tAa9RZAE 
Hakcipta terpelihara 

[Sumber Dari Akhber Kosmo]

Dapatkan Supplemen OsteMatrix Shaklee



                                         

Hubungi Kami

Shaklee Distributor
Haslinda (SID 1090071)
SMS / Wassap : 0196038353
COD : Klang, Shah Alam, Setia Alam, Puncak Alam, Kapar, Alam Budiman.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...