Assalamualaikum.

Alhamdulillah.

Semalam Lynd share mengenai Kenapa Wanita Perlu Sihat dan Apakah punca-punca penat.

Hari ni Lynd nak kongsi Cara Mengatasi Penat bahagian pertama.

Ok untuk lebih mudah Lynd bahagikan cara mengatasi penat kepada 3 bahagian.

BAHAGIAN 1 : Nutrisi

BAHAGIAN 2 : Home Organising

BAHAGIAN 3 : Motivasi dan Spiritual

Excited sebenarnya sebab semua ni memang Lynd suka dan percayalah jika kita dapat cover bermula dengan Bahagian 1 iaitu nutrisi dimana badan kita sihat dan bertenaga untuk move to the next level.

Kenapa Wanita Hari Ini Perlukan Supplement / Makanan Tambahan ?

  • Wanita hari ini memikul tanggungjawab besar dengan bekerja mencari rezeki dan juga menguruskan keluarga.

Jika dulu wanita hanya perlu menguruskan keluarga tetapi kebanyakan ibu-ibu hari ini bekerja diluar untuk menampung perbelanjaan keluarga.

Maka badan wanita digunakan secara berlebihan berbanding dengan mak-mak zaman dahulu. Disebabkan itu juga wanita hari ini perlukan penjagaan tubuh badan yang lebih dan keperluan makanan tambahan amatlah perlu.

Sebab lain kenapa makanan tambahan / supplemen diperlukan oleh wanita adalah.

  • Pendedahan kepada persekitaran tidak sihat dan radikal bebas seperti udara, asap kenderaan dan juga bahan kosmetik
  • Gaya makanan / penyediaan makanan yang tidak sihat di restoran akibat bekerja dan tidak sempat memasak dirumah.
  • Terdedah kepada makanan proses dan tidak seimbang
  • Kesibukan menyebabkan wanita tidak dapat mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam dan bersukan.

Dengan ini Lynd cadangkan Set Untuk Wanita Shaklee

images (1)

Yang Terdiri daripada Sustained Release Vitamin C, Vita-Lea Multivitamin, B-Complex, ESP Soy Protein, Vivix Revolusi anti penuaan.

Sustained Release Vitamin C

Vitamin C

Manfaat Utama Sustained Release Vitamin C :

Membentuk Kolagen – Meransang pembentukan kolage. Kolagen adalah sebatian asa otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dang menghalang otot menjadi lembik.

Memperbaiki Simptom Pendarahan – Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
Peningkatkan sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergy hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan sistem pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.
Memerangi kanser – Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang bahan kimia berbahayadari tubuh kita dengan berkesan. ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

Mencantikkan Kulit – Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Insomnia – Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.
Mengekalkan kolesterol sihat – Ia mampu mengurangkan kolesteron dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Vitalea Multivitamin

Vitalea7

Fungsi Utama Vitalea Multivitamin

Penambah tenaga segera – pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja harian.

Pelengkap Nutrisi – Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegeterian) dan anaemia.

Keupayaan Sistem Produktif – Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

Metabolisma – Sangat membantu dalam stimulasi metaboisme dan melambatkan proses penuaan.
Elemen Penting Pada Sel Tubuh – Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormom serta menjaga kesihatan tiroid.
Melindungi Organ – melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

B-Complex

BComplex
Menukar makanan kepada tenaga – bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga dan sekali gus mengurangkan masalah kelesuan dan keletihan.

Melawan tekanan – Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

Membantu tumbesaran – menggalakkan tumbersaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu membina DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

Mencegah Anemia – membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam tubuh,merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.

Meredakan senggugut – baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutama mereka yang mengambil ubat hormon atau ubat tahan sakit.

Detoksifikasi (Detoks) – meredakan alahan.

 

ESP Soy Protein

esp-shaklee

Awet muda– Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap dalah kunci kepada awet muda.

Kulit remaja-Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit, dan kepejalan otot, menpercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

Pembekal tenaga– Membekal tenaga dengan segeradan meningkatkan sistem imun, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.

Baik untuk hormon– Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung.

Membaiki pigmentasi– membaiki masalsh rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan penuaan.

Baik untuk prostat- Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbuktikeupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikel bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

Membaiki memori– Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan

Vivix

Vivix Promo 2

Manfaat Vivix Shaklee

vivix

Yang Lynd terangkan kat atas tu semuanya adalah set asas untuk wanita. Ada juga yang ingin mendapatkan set untuk tujuan tertentu.

Terdapat juga

Set Kehamilan Shaklee

Set Berpantang Shaklee

Set Penyusuan Shaklee

Set Kulit Cantik

Set Pengurusan Berat Badan

Jika ada yang inginkan kepastian mengenai produk dan set yang sesuai untuk keperluan tubuh badan anda, boleh lah hubungi Lynd dan dengan berbesar hati Lynd bersedia menjawab.

Gaya hidup sekarang memang penting untuk wanita mengambil supplemen kerana banyak tanggungjawab yang dipikul oleh wanita hari ini.

Macam Lynd kalau demam / sakit kepala / penat dan memerlukan Lynd baring rasanya bagai tak bergerak. Mana dengan baby lagi yang perlukan perhatian, dengan anak-anak lagi yang perlu diuruskan.

Kalau digagahkan bangun pun memang emosi tak boleh nak kawalah. Mesti senang marah sebab badan tak sihat. Jangan kata nak senyum. Macam anak Lynd, Kaseh dia memang agak concern bila mama dia tak senyum. Mesti dia tegur “Kenapa mama monyok je? Kita tak suka la kalau mama tak senyum ke gelak ke”

Masa tu memang senang touching lah. Belum kira kalau termarah dia.

So memang Lynd rasa yang Lynd tak boleh penat. Lynd kena kuat sebab banyak hati dan jiwa yang perlukan perhatian dan jagaan Lynd. InsyaAllah setiap apa yang kita para wanita lakukan ini mendapat keberkatan. Bukan perhatian atau pengiktirafan yang Lynd mahukan, hanya redha Ilahi dan Lynd harap apa yang ibu-ibu lakukan mendapat pahala dan saham kita diakhirat kelak.

So mom, keep fit and healthy.

Untuk Lebih Info, Hubungi Saya :

Haslinda Lynd

Contact No : 019 – 603 8353

Facebook Page : Vitalynd Health and Beauty

Menyediakan Perkhidmatan Cash On Delivery (COD) sekitar Klang / Shah Alam / Puncak Alam

Wanita Hari Ini.
 
Tidak kisah la apa peranan anda..
Ibu..
Isteri..
Suri Rumah..
Anak Dara..
Ibu Bekerjaya..
 
Wanita menjadi tonggak keluarga..
Oleh itu wanita harus sentiasa sihat dan cergas..
Dalam waktu yang sama, wanita perlu mengekalkan kecantikan dalaman dan luaran demi orang-orang tersayang dan kepuasan diri.
 
Jom tengok supplement cadangan untuk wanita tersayang.
 
  •  Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
  • · Meningkatkan kesuburan.
  • · Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
  • · Membantu dalam menangani menopause.
  • · Menguatkan kuku & rambut.
  • · Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
  • · Membantu menangani ekzema.
  • · Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
  • · Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
  • · Menguatkn immuniti badan.
  • · Mempelahankn process penuaan.
  • · Mengawal kolesterol.
  • · Bagus untuk saraf. 
 
 
Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.
 
Fungsi EPA
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi                
 
Tugas DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mencegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kanser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan
Antara manfaat Ostematrix

  • Membantu dalam pembentukan tulang & gigi yg sihat.
  • Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh).
  • Memulihkan kekejangan, kebas – kebas, sakit tulang belakang & simpul biawak (bagi preggy mommy).
  • Meringankan stress – mengelakkan gejala mudah meradang & murung.
  • Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada tahap yg normal.
  • Meringankan sakit ketika haid. (Kelancaran saraf & pengecutan otot memerlukan kalsium yg mencukupi. Dengan kalsium yg cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air)
  • Membantu kekal bertenaga & bersemangat walapun sibuk dengan urusan seharian (terutama bagi mereka yg bekerja)
  • Membantu masalah gastrik.
  • Membantu dalam pengurusan badan.
  • Membantu dalam mengatasi sembelit.
Kelebihan Ostematrix
 
  • Selain dari utk tulang & gigi, kalsium juga berfungsi:
  • Mengekalkan tekanan darah yg normal.
  • Membantu pengecutan otot & saraf.
  • Membantu mengurangkan sindrom PMS seperti kekejangan, kembung, moody. Amat sesuai bagi wanita yg selalu berhadapan masalah bila didatangi haid.
 
Lebih awal wanita menjaga kesihatan dengan pengambilan supplemen lebih besar langkah pencegahan bermula.
 
Hubungi Saya 
Pengedar Shaklee Anda
 
Haslinda (Mama Lynd)
SID : 1090071
Sms / Wassap / Call : 0196038353
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...